At Last, Im adult to be

Assalamualaikum WBT.

Rasa mcam lama sangat x menulis. seriously dah lama dah tinggalkan dunia pernulisan ni. Ruangan blog ni pun dah macam menangis melambai lambai mintak diisikan dengan coretan coretan yang mungkin manfaat dan mungkin cuma untuk hiburan semata.

Okay, berbalik kepada main topic. sedar tak sedar lagi dua semester lagi nak habiskan pengajian di peringkat ijazah ni. huhuu. macam macam dah yang dilalui. betol ni, bukan cliché lagi dah. dulu sebelum masuk university,rasa macam life uni ni best gila, lepaking, makan dengan kawan, mengayat awek, tambah lagi dalam movie melayu, siap ada clubbing minum minum bagai. tapi rupanya, tu bukan lah sebenarnya erti keseronokan yang dicari dalam dunia uni.

Ya, mungkin semua tu Nampak tempting, tapi kena ingat, bukan senang orang nk slmatkan mangsa lemas. tanpa tarbiyah di sekolah lama aku dan bimbingan keluarga yang tidak lokek dengan kasih saying dan masa bersamaku, Alhamdulillah, aku tidak lemas, mungkin juga terkadang aku hanyut, terikut agenda kawan, life style mereka yang kebanyakan orang berada, tp Alhamdulillah aku tidak terikut semua.

Ingat lagi pesan bonda dulu, " abang, mama lepas tali layang layang ni pelan pelan jauh, abang jaga jangan bagi putus ja" deep jugak la. sepanjang ada dekat uni dan juga tempat tidur jauh dari rumah ni, macam macam jenis manusia dah yang aku penah jumpa. kadang dating dekat kita penuh pengharapan, penuh kasih saying cuba membimbing, kadang, ada yang cuba menggoda kita, menghasut dan cuba menggunakan kita.

- some people come in your life as blessing and some will come as a lesson -

Dan, setelah bertahun disini, tak lama lagi aku juga akan menamatkan pembelajaran dalam ijazah sarjana muda sistem informasi. banyak dah lelah dan air mata aku tumpahkan dalam pengajian ni. dan baru aku tersedar, mungkin kebahagian yang dicari bukanlah pointer yang tinggi, tapi pointer yang tinggi tu boleh memberi kebahagiaan bila mana melihat ibu bapa tersenyum melihat keputusan anaknya yang sedari dulu di tatang bagai minyak yang penuh. berbanggalah wahai kalian, anakmu tidak akan mensia siakan keringatmu yang tumpah akan menjagaku sedari kecil

- Ya Allah, sayangilah kedua ibu bapaku seperti mana mereka menyayangiku sewaktu kecilku -

Sampai sini dulu entry kali ni, insyaallah, akan ku coret lagi kenangan kenangan dalam ruangan ini :)


P/s : minggu depan dah nak start puasa, so, selamat menunaikan ibadah puasa untuk semua orang islam di dunia, semoga ibadah kita lebih baik dari yang sebelumnya, dan beruntunglah bagi merek yang bertemu lailatul qadr yang mana malamnya lebih baik dari seribu bulan.

wallahualam

No comments:

Post a Comment